Prowadzisz gabinet weterynaryjny, ale nie chcesz zajmować się innym sferami swojej firmy?

Jeśli posiadasz restaurację, prawdopodobnie świetnie znasz się na przygotowywaniu potraw. Jeżeli masz własne atelier artystyczne – jesteś specem od kontrastu, wyboru ujęcia, czy wyboru materiałów. Tak samo – jeśli uwielbiasz organizować wycieczki. Z pewnością jesteś niezły w temacie wypraw w nikomu nieznane rejony ziemi i jesteś mistrzem w bookowaniu najtańszych lotów, ale… przy każdym biznesie, nieważne w jakiej dziedzinie – nieodzowne są obszary, które nie są tą najważniejszą działalnością firmy.

Temat odnosi się do usług podatkowych, komputerowych, transportowych i wielu innych, które bez problemu można zlecać – poza firmę. Outsourcing stosowany jest w szeregu sektorach, można np. zlecić przygotowanie tzw. MVP. Jego istotną zaletą jest oszczędzanie czasu, czyli również pieniędzy. Oddanie specjalistom spraw, które nie są czołową działalnością naszej organizacji, zdejmuje nam z barków ciężąr rzeczy, na których zwyczajnie nie musimy się znać. Przekazując usługę do firmy, która się w wybranym temacie specjalizuje, liczymy na jej doświadczenie – ale także na bieżące newsy z konkretnej branży.

Jakie usługi są zlecane innymi firmom najczęściej?

Firmy niezaprzeczalnie najchętniej cedują poza firmę usługi finansowe i szeroko rzecz ujmując usługi IT. Outosrcing informatyczny może dotyczyć wielu różnych sfer. Gdy mamy w przedsiębiorstwie nietypową ofertę dla której niezbędne jest dedykowane oprogramowanie. Wówczas poszukujemy wykwalifikowanej firmy IT, która mogłaby je dla nas wykonać. Firma programistyczna mająca doświadczenie w programowaniu dla małych firm, oraz znająca języki programowania np. PHP, może znacząco nas wesprzeć w zarządzaniu niewielkim biznesem.

Kolejną, zwykle zlecaną poza firmą usługą, jest kwestia podatkowa. Niewielu z nas zna się na odsetkach, księgowaniu i podatku VAT. Prawo w naszym kraju jest zawiłe, ale przede wszystkim wielokrotnie się zmienia. Biura księgowe, które podglądają te zmiany na bieżąco, mogą być dla przedsiębiorców olbrzymią skarbnicą informacji. Dlatego nawet mała organizacja, bardzo często ma księgową poza firmą.

Zlecając niektóre obowiązki poza firmę – minimalizujemy ewentualne straty, szanujemy nasz czas, jaki możemy przeznaczyć na główną strefę naszej działalności. Dzięki temu, mamy więcej czasu dla naszych klientów. Poza tym, im dokładniej ich obsłużymy, tym zwiększa się ewentualność, że powrócą i polecą nam następnym klientom.